MOBBNING.

Detta kommer rakt från telefonen, rakt från hjärtat nu när jag sitter på bussen på väg hem från stallet. Gäng som går emot VISSA utpekade personer, utsätter vissa för hån, ropar ord efter folk osv. Vi pratade om hur mycket det finns som man vill göra för att få stopp på detta. Jag ser några alternativ:

 

Polisanmälan? ÄR det värt det eller förvärrar det bara saken, sätta ner foten och visa att man faktiskt inte menar allvar. Pallar inte se skit mot personer något mer, syftar inte speciellt i skolan då jag inte ofta ser det där men jag menar runt om. Just det här med att kasta en elak kommentar efter någon eller att skrika det där ordet till någon. Hur vet ni att ni precis sa det ordet till en person som är självmordsbenägen? Som kanske är påväg för att ta tåget hem men istället blev det tåget till himlen då dom väljer att avsluta sitt liv på plats? Hur kan ni vara så säkra på att det inte är just det där ordet som är gränsen för att någon person bara inte orkar mer? Då kommer folk och säger att "ja men andra hade ju sagt innan", ja men det var din kommentar som fick någon att inte orka mer. 

 

Ta tag i det själv? Vi gick faktiskt in på ett hemskt ämne när vi pratade om det. Tanken har slått oss att man vill offra sig själv för att visa att detta är inte okej, till exempel att man vill själv försvinna från jorden och få någon att hälsa att det var de personernas fel.
Skulle aldrig kunna göra det men. Är det det enda som skulle få folk att förstå allvaret i mobbning? Jag är inte mobbad själv men har sånt jävla medlidande för folk som är mobbade och jag tycker fan inte det är okej någonstans. FY FAN.

 
 
 


jessy    •     •   http://jessygunnarsson.com

Alltså hur man ska gå till väga beror ju helt på vilken typ av mobbning det är som förekommer. Iallafall när det kommer till att polisanmäla och vart det inträffar. Om vi säger att det t.ex. förekommer i skolan så SKA ju skolan göra någonting åt det och om de inte gör det DÅ kan man ju ta till en polisanmälan såklart men då ska man göra det mot skolan med för det är skolans uppgift att ta tag i det!

Frida    •     •   http://fridanyburgs.blogg.se

Jag blev mobbad när jag gick i skolan och jag engagerar mig därför mycket i det idag. Om du vill läsa om min hemska tid kan du gå in under kategori personligt i min blogg, har skrivit 4 inlägg om det :)

Zaisha <3    •     •   http://zaisha.blogg.se/

jag tycker att man inte ska ta tag i det själv.. det är ju hemskt.. jag tycker att man ska prata om det med någon och d´sen gå vidare med kanske en polisanmälan eller andra åtgärder

Tuva Björnwall    •     •   http://nouw.com/tuvabjornwall

mobbning är verkligen hemskt.. fy alltså!










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype